این مقاله، از دیدگاه ساختاریِ تحلیل محتوای سریالها، به مبحث یکی از عناصر این ساختار یعنی بازیگری پرداخته است. موضوع این پژوهش تحلیل محتوای سبک بازیگری مهدی فخیم زاده در دو سریال تلویزیونی خواب و بیدار و فوق سری است که با روش تحلیل محتوا و کاربرد آن در مضامینِ این سریالها با هدف اصلیِ تحلیل سبکِ این بازیگر، انجام شده است. بُنیانِ نظریِ این پژوهش، بر پایهی نظریههای چارچوببندی، الگو سازی، یادگیری اجتماعی، ساخت اجتماعی واقعیت و وابستگی مخاطبان و چارچوب مفهومیِ آن بر مبنای دیدگاههای نظریه پردازانی شناخته شدهای نظیرِ ادوارد تی. هال، استوارت هال، ژان پیاژه، آلبرت مهرابیان، و مارک نپ، تفسیر شده است که شرح کامل آنها در اصل پژوهش موجود است. برمبنای تحلیل یافتههای موجود در این پژوهش و نتایج بهدست آمده، مهدی فخیم زاده سبکی را در هنرمندی و بازیگری خود بر مبنای ویژگیهای روحی و روانی و جسمی در سه نقشِ اصغرکوپک، سرهنگ نصرالهی و ناصر افراشته ( ناصر پاپَتی) به کار آورده است که به خوبی با ظاهر فیزیکی، لحنِ آوایی و تماس چشمی و توازن ارتباط کلامی و غیر کلامیاش هماهنگ بوده و با کاربست خلاقانهی تخیل در بازیگری، موفق شده است با مخاطبان این سریالها ارتباط مؤثری برقرار کند.
آذری, غلام رضا, & چهره نما, محمدرضا. (1400). تحلیل محتوای سبک بازیگری مهدی فخیم زاده در دو سریال خواب و بیدار و فوق سری. مطالعات راهبردی ارتباطات, 1(1), 63-78. doi: 10.22034/rcc.2021.248929
MLA
غلام رضا آذری; محمدرضا چهره نما. "تحلیل محتوای سبک بازیگری مهدی فخیم زاده در دو سریال خواب و بیدار و فوق سری". مطالعات راهبردی ارتباطات, 1, 1, 1400, 63-78. doi: 10.22034/rcc.2021.248929
HARVARD
آذری, غلام رضا, چهره نما, محمدرضا. (1400). 'تحلیل محتوای سبک بازیگری مهدی فخیم زاده در دو سریال خواب و بیدار و فوق سری', مطالعات راهبردی ارتباطات, 1(1), pp. 63-78. doi: 10.22034/rcc.2021.248929
VANCOUVER
آذری, غلام رضا, چهره نما, محمدرضا. تحلیل محتوای سبک بازیگری مهدی فخیم زاده در دو سریال خواب و بیدار و فوق سری. مطالعات راهبردی ارتباطات, 1400; 1(1): 63-78. doi: 10.22034/rcc.2021.248929