فضای مجازی امروزه یک جهان زیست قطعی و همگانی شده است، گسترش شتابناک این فضا با ظرفیت پوشش بالا، آثار فرهنگی ژرف و پر دامنه ای را در پی داشته است که نقش و ابعاد تاثیرگذاری آنها را بر کل پهنه جامعه از جمله عرصه فرهنگ، نمی توان دست کم گرفت. دامنه حدود و ثغور بهره برداری از فضای مجازی کاملا وابسته به سبک زندگی و تعلقات فردی افراد شده است. مدیریت این فضای عظیم و پیچیده نیازمند سیاستگذاری، برنامهریزی، تولید محتوای مناسب و نظارت دقیق، صحیح و سنجیده است. در این میان موضوعات زنان در این فضا به فراخور ویژگی های جنسیتی، مواضع متفاوتی را بروز داده اند.. این مقاله وضعیت موجود و مطلوب تولید محتوا برای زنان در فضای مجازی در حوزه روابط درون خانوادگی را مورد بررسی قرار داده است. هدف این مقاله طراحی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی می باشد. روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل مضمون است که طی فرایندکدگذاری مضامین پایه، مضامین سازمان دهنده و مضامین فراگیر استخراج شدند. در این تحقیق به مصاحبه عمیق با 18 نفر از اساتید و صاحبنظران پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که ایرانی و اسلامی بودن، توجه به تنوع قومیت ها در ایران، توجه به هویت و فطرت زنانه، توجه به کانون خانواده، توجه به ویژگی های زنان الگو در اسلام، ارایه سبک زندگی ایرانی - اسلامی، پاسخگویی متقن به سوالات و دغدغه های زنان و توجه به مهارت های زندگی از شاخص های اصلی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی است.
خطیب زاده, سمیرا, & بنی هاشمی, سیدمحسن. (1401). طراحی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی. مطالعات راهبردی ارتباطات, 2(3), 7-26. doi: 10.22034/rcc.2022.254531
MLA
سمیرا خطیب زاده; سیدمحسن بنی هاشمی. "طراحی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی". مطالعات راهبردی ارتباطات, 2, 3, 1401, 7-26. doi: 10.22034/rcc.2022.254531
HARVARD
خطیب زاده, سمیرا, بنی هاشمی, سیدمحسن. (1401). 'طراحی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی', مطالعات راهبردی ارتباطات, 2(3), pp. 7-26. doi: 10.22034/rcc.2022.254531
VANCOUVER
خطیب زاده, سمیرا, بنی هاشمی, سیدمحسن. طراحی مدل تولید محتوای فرهنگی برای زنان در فضای مجازی. مطالعات راهبردی ارتباطات, 1401; 2(3): 7-26. doi: 10.22034/rcc.2022.254531